imao-parfums® Köpvillkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på imao-parfums.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande.
Genom beställning på imao-parfums.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Imao-parfums.

Företagsinformation:

Otaifa INVEST AB
Eksätervägen 8
197 36 Bro
Org.nr: 559118-3172

Priser och Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms.
I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Moms omfattar inte Norge!​

Klarna Checkout

Hos Imao-Parfums kan du alltid känna att du betalar tryggt, enkelt & smidigt! Vi erbjuder Klarna checkout. Med Klarna kan du välja att betala med Faktura, Konto, Delbetalning, Kort samt med din Internetbank via Klarna Checkout.

Klarna – Få först. Betala sen Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.

Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. Med Klarna konto kan du även delbetala dina köp på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. I Klarna Konto ingår även våra kampanjer (t.ex. “Köp nu – Betala i februari”). Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och sedan betala hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt.

Klarna – Dela upp Med Klarna delbetalning väljer du själv hur mycket du betalar varje månad. Har du handlat i flera olika butiker med Klarna Delbetalning/Klarna Konto samlas dina köp på en och samma faktura. Du får hemskickat ett kontoavtal, därefter skickas sedan din första faktura till dig. Den betalar du i slutet av nästkommande månad, ex. handla i januari, betala i slutet av februari. Därefter kommer dina kommande fakturor med betalningsvillkor i slutet av varje månad. Du kan själv styra hur mycket du vill betala på din faktura. På din kontofaktura vid raden ”Betala lägst” hittar du vilket belopp du som lägst kan betala. Skulle du vilja betala hela beloppet på en gång går det alldeles utmärkt. Då avslutas ditt konto automatiskt hos Klarna. Läs mer om villkoren här: klarna.com/se/villkor/

Klarna – Direktbetalning Direktbetalning är ett betalningsalternativ där du som kund skickas till din banks inloggningssida. Här krävs verifiering på sedvanligt sätt. Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda och du väljer bara vilket konto för att genomföra betalningen och godkänner sedan denna. Direktbetalning fungerar för dig som har internetbank hos Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Du kan även välja att betala med kortbetalning via Klarna. Du kan välja mellan VISA och Mastercard, American Express samt Swish betalning. 

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse.
Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

Frakt och Leverans

Vi skickar ditt paket till din brevlåda vid ekonomi paket (Fri frakt) med Postnord (1-3 dagar) 

Om du istället har valt ar du valt Postnord hemleverans så levereans den till din postlåda om det ryms, hämtas annars hos närmaste utlämningställe  via vår postombud POSTNORD eller DHL

Spårbar frakt. Leveranstid 2 – 4 dagar.

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail.
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse.
Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader. 

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen Lämpligtvis mejlar du en Retur till reutr@imao-parfums.se enligt instruktionerna nedan.
För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage samt kvitto.
Öppnade eller använda produkter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Efter att du på valfritt sätt (förslagsvis genom att registrera en Retur till retur@imao-parfums.se) meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Retur- och Reklamationsinstruktioner

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.

  1. För att registrera en retur- eller reklamationsförfrågan mejlar du till
    retur@imao-parfums.se
  2. I ämnesfältet anger du om det gäller RETUR eller REKLAMATION
    följt av ditt ordernr. Se exempel (RETUR / 12345)
    Ordernr hittar du i din orderbekräftelse.
  3. Beskriv ditt ärende,
  4. Bifoga kvitto/ orderbekräftelse.
  5. För att snabba på retur/reklamationshanteringen kan du bifoga en bild av aktuell skada/reklamationsorsak (gäller endast reklamationer)

Efter registrerad retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss -invänta avgiftsfri returfraktsedel. Vi återbetalar ej för eventuella egna fraktkostnader.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

Almänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Leveransförsening

Leveranstid är normalt 2 – 3 dagar för Sverige
För Danmark & Finland 2 – 4 dagar, Norge 2 – 7 dagar.

Vid försening mer än 60 dagar från beställningsdatum har du rätt att häva köpet.

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter ber vi dig läsa vår privacy policy.