Allmänt

För att genomföra ett köp på imao-parfums.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande.
Genom beställning på imao-parfums.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Imao-parfums.

Företagsinformation:

Otaifa INVEST AB
Eksätervägen 8
197 36 Bro
Org.nr: 559118-3172

Priser och Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms.
I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via imao-parfums.se är säkert och enkelt.
Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige via klarna & Swish:

  1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
  2. Klarna faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
  3. Klarna Konto och Klarna Delbetalning
  4. Klarna Kortbetalning med VISA eller MasterCard
  5. Stripe Kortbetalning med VISA, MasterCard, American Express, Apple Pay och Google Pay
  6. Swish betalning

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse.
Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

För mer information läs Klarnas Användarvillkor

Frakt och Leverans

Vi skickar ditt paket till närmaste utlämningställe via vår postombud POSTNORD eller DHL
Spårbar frakt. Leveranstid 2 – 4 dagar.

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk.
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse.
Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen Lämpligtvis mejlar du en Retur till reutr@imao-parfums.se enligt instruktionerna nedan.
För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage samt kvitto.
Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Efter att du på valfritt sätt (förslagsvis genom att registrera en Retur till retur@imao-parfums.se) meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Retur- och Reklamationsinstruktioner

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.

  1. För att registrera en retur- eller reklamationsförfrågan mejlar du till
    retur@imao-parfums.se
  2. I ämnesfältet anger du om det gäller RETUR eller REKLAMATION
    följt av ditt ordernr. Se exempel (RETUR / 12345)
    Ordernr hittar du i din orderbekräftelse.
  3. Beskriv ditt ärende,
  4. Bifoga kvitto/ orderbekräftelse.
  5. För att snabba på retur/reklamationshanteringen kan du bifoga en bild av aktuell skada/reklamationsorsak (gäller endast reklamationer)

Efter registrerad retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss -invänta avgiftsfri returfraktsedel. Vi återbetalar ej för eventuella egna fraktkostnader.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

Almänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Leveransförsening

Leveranstid är normalt 2 – 3 dagar för Sverige
Vid försening mer än 60 dagar från beställningsdatum har du rätt att häva köpet.

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter ber vi dig läsa vår privacy policy.